dag 2 - Bezoek aan Lima

1 juli 2018 - Lima, Peru

Een stad met 11 miljoen inwoners!
De rit van Ancon naar Lima is op zijn minst memorabel te noemen. Kris had gelijk. Een  ritje met het openbaar vervoer naar de hoofdstad moet je meegemaakt hebben. Haltes zijn er niet echt. Je stapt op en af waar je wil. Dat doen ook verkopers. Je kan het zo gek niet bedenken, of ze verkopen het. Van medicatie tot koekjes en drank. Of ze maken muziek en placeren een dansje. De tijd gaat zo wel snel vooruit!
Waar we ondertussen toch niet kunnen naast kijken, zijn de sloppenwijken. Hier waren we toch niet echt op voorbereid. De huisjes waar gezinnen met wel 6 of meer mensen wonen, zijn veel armzaliger dan de meeste gewone tuinhuisjes in België. Wat zijn wij toch gelukzakken om in België geboren te zijn.
IMG_5447

In Lima gaan we naar het centrale plein waar net een wissel van de wacht plaatsvindt. Er is veel volk verzamelt op het plein. Nee, niet voor de wissel van de wacht. Maar voor het grote scherm waar de wereldbeker voetbal gespeeld wordt :-)

We bezoeken er onder andere het chocolademuseum, het postgebouw, de bibliotheek  en  catacombes van het Monasterio de San Francisco . We eten er de lekkerste churros van Peru en flaneren in Miraflores langs de kust in Parque Del Amore.

IMG_5248  IMG_5298 IMG_5341