dag 21 - Bezoek aan de krijtrotsen - Madre de dios en The Tambopata Reserve

20 juli 2018 - Tambopata, Peru

Om 5 uur vertrekken we op tocht op de rivier Madre de Dios. Ja, als je in Peru iets wil zien, moet je vroeg uit de veren.
We vertrekken vandaag zo vroeg omdat we de papegaaien aan de krijtrotsen willen zien. Daarom moeten we voor de vogels arriveren en stil zijn. Anders komen ze niet.

De rit over de rivier verloopt 's morgensvroeg nogal rustig :-)
Er zijn honderden papegaaien in de bomen. Prachtig om te zien, moeilijk om op foto vast te leggen. Hopelijk gaan ze ook nog op de krijtrotsen zitten.
We hebben geluk, de vogels vliegen naar de wand.

's ochtens op de boot     's avonds op de Madre de Dios     ara's in de lucht     ara in de boom     papegaaien op de krijtrots

Na het schouwspel van de papegaaien ontbijten we op de rotsen. Onze gidsen hebben een uitgebreid ontbijt meegebracht. Pannenkoekjes, eitjes, fruit enzoverder.

op de boot     ontbijt

Op de boot krijgen we onze lunch toegestopt. Dat ziet er maar een raar bladerenpakket uit?
We varen nu over de rivier naar het Tambopata reservaat. Een beschermd natuurpark. We hopen hier verschillende diersoorten te zien. Apen, vogels, tarantula's, luiaards, kaaimannen, schildpadden en otters. Enkel de luiaards hebben ons in de steek gelaten. Voor de rest hadden we geluk. We zagen zelfs 3 soorten apen.

iedereen op het reservaat aankomst     aap in de boom     en nog een aap     wat een cutie die aap     oh, nog zo'n aapje     wandelende aap     2 apen     het regenwoud     op pad in het regenwoud     aan de boten bij de kreken     kaaiman     kaaiman     mooie vogel     vogel in symmetrie met boom     rare vogel in boom     witte vogel     beeld over het meer en de jungle     planten in de jungle     schildpad met vlinders

's Middags was onze 'bladerenlunch' nog verrassend warm. Er zat een heerlijke rijstmaaltijd in met kip en een gekookt eitje.

lunch pakketje

Na de lunch vraagt de gids om mee te peddelen want er zijn otters gespot. Bovendien lijkt het seffens misschien wat te kunnen regenen en dan zijn we beter niet meer op het meer.

groep in de boot     otter met vis     otter     wachten op de boot

Het was een vermoeiende maar weer zeer boeiende dag in het regenwoud. Jamin zijn favoriete plek.

Bij terugkomst gaat de jeugd nog naar het prachtige zwembad. Wij vliegen in de pisco sour.

het zwembad     kids in het zwembad     pisco sour