dag 3 - Verkenning van Ancon en markt in Puente Piedra - 8ste finale van de Rode Duivels

2 juli 2018 - Ancon, Peru

Onze reisbegeleiders runnen een B&B in Ancon, een kuststad 40 km van Lima. In de zomer bruist het hier van het toerisme. Wij zijn hier echter in het winterseizoen, het is dus rustig.
Vandaag toont Kris ons de haven en het leven van de vissers. In het plaatselijke museum wordt de geschiedenis van Peru, en dan voornamelijk de plaatsen die wij zullen bezoeken, boeiend door Kris verteld. Zo zijn we gewapend om aan ons avontuur te beginnen. In Peru valt het ons op hoeveel straathonden er leven. Bruintje was een van die honden. Hij vond ons onmiddellijk leuk en volgde ons overal. Ook naar het museum. Daar wachtte hij netjes tot wij terug buiten kwamen.
Haven Ancon      pelican twins    IMG_5377      IMG_5394     Ancon plein      onze hond     museum Ancon     museum 2     museum 3

's Middags worden we door Johan en Carine getrakteerd voor hun 30ste huwelijksverjaardag! Rahel maakt onder andere de lekkerste pollo saldodo klaar. Het momentum is perfect gekozen. Tussen de gerechten door kunnen we supporteren voor onze Rode Duivels. Onze krachten waren duidelijk sterk, want ze hebben gewonnen! Wat een leuke dag!

etentje Rahel      pollo Saltado

Na de match vertrekken we naar de dagelijkse markt Puente Piedra. Toeristen zie je hier amper. Dit is duidelijk een markt voor de plaatselijke bevolking. Het is tof wandelen tussen de smalle gangetjes. We spotten voor het eerst bevolkingsgroepen uit gans Peru. Kleurrijk en vol leven.

markt kippen     viskraam     look pellen     plaatselijke Vandenborre     huiswerk maken     vleesleverancier     man en vrouw