dag 22 - Avontuur in het regenwoud - Loboyoc creek

21 juli 2018 - Puerto Maldonado, Peru

Wat was dat vannacht?! Rond 2 uur is het beginnen regenen. Niet zomaar regenen, gieten. En toen kwam er ook nog koude wind. Dat zijn ze hier helemaal niet gewoon. Dit is zeer abnormaal. Dat vogeltje zeker?
Het werd heel koud in onze logde, er zijn dan ook geen ramen die je kan sluiten. Door de wind gingen de gordijnen horizontaal hangen in plaats van verticaal. We moesten onze valiezen sluiten want het regende binnen. Alles werd nat.

Vandaag zouden we om 9 uur het regenwoud in gaan. Maar het regent nog steeds. Dus worden de plannen verschoven naar 11 uur. De warme kleren die we na Cusco hadden ingepakt, moeten we weer terug bovenhalen want het is koud. Echt abnormaal. We passen rubberen laarzen want door dit regenweer is het overal veel te nat voor onze schoenen. Om 11 uur is het inderdaad terug droger en beginnen we aan de wandeling. We moeten onze regenponcho nog wel terug bovenhalen.

groep bij vertrek met poncho     Jamin met de Brazilian nut     een open noot     kleurstof     Jamin beschilderd     planten     hoge bomen     vreemde boom     bloem     Jamin in gespleten boom

De planten in dit regenwoud zijn voor ons overweldigend. We passeren weer de bloedboom en de gids doet wat sap over mijn litteken. Hopelijk helpt het beter te genezen. We zien eeuwenoude reuzenbomen. Enkel met een panoramaopname krijg je ze op beeld. Zino en Jamin openen een brazilian nut. Een noot zoals een cocosnoot, die dan nog eens gevuld is met noten om te kraken. Er is maar 1 dier dat hier in slaagt.
De gids toont hoe de plaatselijke bevolking de planten gebruikt. Bijvoorbeeld om de huid te schilderen. Jamin staat model. Hij vindt het geweldig en wast zijn gezicht vandaag niet meer.

Om 16 uur vertrekken we naar de Loboyoc creek. Er is een hangbrug van 70 meter boven de toppen van de bomen. Daar kijkt Rani nu al de ganse reis naar uit!
De brug is een beetje eng voor mensen met hoogtevrees. Ik dus. Maar ik heb ze gedaan! Het zicht was prachtig. We zagen ook een toekan. Enkel Johan kan hem vastleggen op foto.

aan de brug     hoge bomen in de creek     op de hangbrug   Johan  ik op de hangbrug  ​  mini groep in de bomenboven de bomen     Jamin, Herbert en ik in de top van de boom     de jungle     RahelJamin en Rahel

Voor de terugtocht is het donker geworden en moeten we onze hoofdlampjes gebruiken. Onze gids heeft een uv-lamp bij waardoor we oa een reflecterende spin kunnen zien. Bijzonder, de jungle in het donker.

Jammer dat het koud blijft. Maar we gaan toch naar de bar! :-)