dag 17 - Inca trail dag 3

16 juli 2018 - Inca Trail Trip/ Cusco, Peru

We worden weer vroeg gewekt. De zon schijnt. Wat een geluk en een verschil met gisterenavond. We voelen ons direct een stuk beter.

kampplaats 's morgens
Het eerste deel van de dag gaan we weer klimmen, daarna wordt het glooiend. Wel een lange dag voor de boeg, 16 km. De verwachting is dat we om 17h aan de slaapplaats zullen zijn. Hopelijk wordt het geen dag als gisteren.

De start is weer trappen en bergop. Dat gaat  moeilijk voor mij. Ik loop graag mijn eigen (trage) tempo en heb dus liever dat de anderen voorgaan. Geen druk. Ik voel me zo het comfortabelst.
met goeie moed vertrokken     Jamin en Maren     groep in afdaling     kolibri     orchideeen

Na het klimgedeelte komt er inderdaad een glooiend deel. Dat stapt best goed. Maar ik geniet van mijn staartpositie. Zo lopen Herbert en ik quasi helemaal alleen in die ontzettend prachtige natuur.
groepsfoto     ik onderweg naar beneden     naar beneden in de natuur    aan de lunchplaats     Maren en Jamin aan de eettent met drager     Jamin met limonade     vekies op pad     pad met afgrond en bergen     hoog op de berg met lama     groepsfoto op de top     Jmain op de top     pad naar beneden     stijle trap met groep     nog natuur     pad in de jungle     Jamin en mama     de bergen     site
Het blijft een zware tocht, maar toch is het ook volop genieten! Zelfs na de helse dag van gisteren, heb ik geen moment spijt dat ik er aan begonnen ben. Het gevoel op die bergwand te lopen is met geen woorden uit te drukken of op geen foto of video weer te geven. Dit is zonder twijfel één van de bijzonderste ervaringen van mijn leven.

pad met afgrond en bergen
De tocht vandaag was lang, maar best te doen. Vooral het tweede deel ging nog behoorlijk comfortabel. Ik kom met een goed gevoel aan op de slaapplaats Wiñaywayna.