dag 14 - Bezoek aan de heilige vallei

13 juli 2018 - Sacred Valley, Peru

Een beetje tegen onze zin beginnen we aan deze lange dag. We zouden ons liever rustig voorbereiden op de trail. Maar kom, we gaan er voor want het wordt wel een boeiende dag!

30 km buiten Cusco ligt Pisaq. Hier starten we met een belangrijke Inca-nederzetting. We krijgen een zeer boeiende uitleg van onze gids Marco-Antonio, hij gaat deze dag nog zeer boeiend en amusant maken. Bij elke toelichting moeten we vaststellen hoe oneerbiedig de Spanjaarden te werk zijn gegaan. Niets van deze beschaving hebben ze overgelaten, alles hebben ze verwoest. Zo jammer!

zicht op bergen en terrassen      vicunas     begraafplaatsen in Pisaq     Maren en Jamin in Pisaq     versierde alpaca

Na Pisaq gaan we naar Ollantaytambo. Ook hier ligt een reusachtige Inca-vestiging.
We beklimmen deze site.  Als dit een voorproefje van de Incatrail is?! Dat belooft niet veel goeds :-)

naambordje Ollantaytamboo     klimtocht naar boven op de site     dieptezicht op de vallei     nog zicht vanop de site naar beneden     profiel in de bergen     gezicht in de bergen     Maren en Jamin op de site     typische vrouw

We eindigen deze dag weer met een bezoek aan Chinchero. Grappig. We krijgen net dezelfde uitleg als de dag voordien, zelfs dezelfde grappen, maar door een andere familie. Deze familie vinden we allemaal wel leuker.

gezin in Chinchero     gekleurde wol     kindje met alpaca