dag 20 - Vlucht naar Puerto Maldonado

19 juli 2018 - Puerto Maldonado, Peru

Om 10 uur worden we opgepikt om naar de luchthaven te vertrekken. We hebben dus mogen uitslapen!

De vlucht heeft vertraging. Maar dat is hier niet ongewoon. Ik vind het wel spannend om over het Andes gebergte te vliegen. Het is een korte vlucht met veel turbulentie. Mijn rug doet pijn in de vliegtuigstoelen. Afin, de vlucht had beter kunnen zijn.

Madre de Dias vanuit de lucht     vliegtuig geland

Aangekomen in Puerto Maldonado voelt het direct zwoel aan. We kunnen al wat kleren uitspelen.
Onze valiezen worden in een pick-up gelegd en wij gaan met een minibusje naar de lodge. Toch een eindje rijden. De lodge ligt 6 km van de weg.

De lodges hebben alles wat je van een lodge verwacht. Een heel tropische sfeer. Nergens staan er ramen in de openingen, maar er is muggengaas in de plaats.

lodge

Na de verwelkoming gaan we wandelen in de botanische tuin met medicinale planten. Maar ik ben moe van de vlucht en de vorige dagen. Ik beslis om in de lodge te blijven. De rest van de groep doet de wandeling. Ze zien bijzondere planten en prachtige ara's. Er is ook een bloedboom, deze boom zijn sap gebruikt de plaatselijke bevolking voor wondjes en littekens. Hmm, was ik er maar bij geweest :-)
Op een paaltje spot Carine samen met de gids een mooi vogeltje met rode staart. Oei, zegt de gids. Dit vogeltje zie ik hier niet zo graag. Dat ontvlucht namelijk koude gebieden en is een voorbode voor slecht weer. Tja, een regenbuitje kan hier geen kwaad zeker?

bloem     brommelia     boom by night     ara's

We drinken 's avonds allemaal een lekkere pisco sour op ons jungle avontuur.

in de bar