dag 8 - Tweedaagse uitstap naar de Colca Vallei met overnachting in Chivay

7 juli 2018 - Chivay, Peru

We pakken een rugzak voor 1 overnachting, laten de rest van de bagage in het hotel en vertrekken voor twee dagen naar de Colca Vallei.

Onderweg zien we de ganse tijd de machtige Misty vulkaan.
Misty     hoogte

Voor het eerst gaan we ook echt de hoogte in en rijden tot 4910 m. We starten met onze pillen tegen hoogteziekte. Deze hebben toch wel vreemde nevenwerkingen. Plots smaakt frisdrank met prik zeer vreemd en krijgen we te pas en te onpas tintelingen in de voeten, de handen of de lippen. Maar deze wegen niet op tegen de hoogteziekte. Hopelijk heeft de medicatie effect en wordt er niemand van de groep ziek.
Voor het eerst zien we vicuña's, familie van de lama en alpaca. Deze dieren zijn beschermd door de staat en produceren een van de kostbaarste soorten wol ter wereld. We stoppen om wat foto's te maken en ontdekken er ook de 'torentjes' die de plaatselijke bevolking maakt om nog korter bij hun goden te staan.

Vicunas     1 vicuna     vekies op de bank     groepsfoto met cocathee     vulkaan     stenen stapeltjes beter

We duiken de prachtige Colca Vallei in en bezoeken er warmwaterbronnen. Of beter gezegd, heetwaterbronnen. We zoeken het minst warme bassin uit en relaxen voor een uurtje.

marktje onderweg met zicht op de vallei     warmwaterbronnen overzicht

Tijdens het avondeten worden we getrakteerd op plaatselijke muziek en dans. Enkele van onze groep worden uitgenodigd om mee te doen. Zo krijgt Rani van de zweep, drinkt Carine Chicha en doet Zino een rok aan. Gezellig.
Maar wat is het koud in Chivay! Nergens verwarming. Dan maar met al onze kleren aan het bed in. Dit zijn we niet gewend. Gelukkig is het maar voor 1 nacht.