dag 9 - Colcay Canyon en de machtige condor

8 juli 2018 - Colca Canyon, Peru

Nog voor dag en dauw vertrekken we naar de Canyon om de vlucht van de condor te kunnen zien. Johan voelt zich vandaag niet zo lekker en koortsig. Hopelijk geen hoogteziekte en helpt de dafalgan.

Onvoorstelbaar, maar op het dorpsplein zijn ze al aan 't dansen. Folklore en kleuren in overvloed. Helemaal zoals je Peru verwacht.
dansen in de ochtend     dansende man blauwe hoed     Maren met lama alleen     Jamin met baby lama     Herbert met babylama en vrouw     ik met baby lama

De canyon is de diepste canyon ter wereld. Tweemaal zo diep als de Grand Canyon in Amerika.
We hebben geluk! Al bij het naderen van de canyon spotten we Condors. Indrukwekkend. Anders kan ik het niet noemen.
Een condor blijft 2 jaar op het nest. Tot hun 8ste jaar hebben ze een bruine kleur. Daarna worden ze zwart met wit. Zo vind ik ze het mooist.

prachtige volwassen condor     zicht op de canyon     kolibri     condor in de lucht     prachtige bruine condor

Na de vlucht van de condors keren we terug naar Arequipa.
Onderweg genieten we van het uitzicht.